Handels- og leveringsbetingelser

BETALING:
Betalingen for dine varer foregår ved, at klikke på Indkøbskurven. Nu vises indholdet af din indkøbskurv.

Før du kan fortsætte betaling skal du acceptere VINOMANS handelsbetingelser.

Det gør du ved at afkrydse/klikke på boksen.

MobilePay er muligt via mobil:  22318617

 

 

LEVERING:

BEMÆRK: Forsendelsesstørrelser 12 flasker eller 6 flasker. Andre antal – efter aftale.

Husk, at ved køb for mere end kr. 1500.-  SENDES FRAGTFRIT.  ( Gælder ikke RESTSALG og lign. )

Vine til AFHENTNINGSPRIS sendes som udgangspunkt ikke – Prisen gælder afhentet i butikken.

Ved køb af disse vine, kan forsendelse ske, mod fragttillæg kr. 110.- v/ 6 flasker og kr. 140.- v/12 flasker. Denne leveringsform – skal aftales særskilt via aftale med VINOMAN. Ved webordre – skrive evt. i tekstfelt om levering – at der ønskes forsendelse. Herpå bliver du kontaktet af VINOMAN via telefon eller via mail.

 

Der kan i webshoppen betales med:

Dankort, Visa-branded Dankort eller via bankoverførsel.

Når bestillingen er gennemført modtager du en e-mail med ordrebekræftelse.

For alle betalingsformer gælder, at alle informationer sendes krypteret. Og VINOMAN modtager ingen informationer om din konto, kortoplysninger eller lignende.

VINOMAN modtager udelukkende besked om at bestillingen er betalt.

 

Levering og leveringsomkostninger
Med mindre andet er oplyst, bliver varer normalt sendt inden for 3 arbejdsdage efter betaling er registreret.
Levering foregår normalt via pakkepost GLS eller via Post Danmark. VINOMAN sender en e-mail med besked om, at varen er afsendt og med Track & Trace oplysninger, samt hvornår du kan forvente at modtage den.
Hvis VINOMAN ikke kan overholde at ekspedere din bestilling indenfor de 3 arbejdsdage modtager du besked om dette pr. e-mail. Levering foregår kun i Danmark. Levering i udlandet – efter forudgående aftale / tilbud.

SÆRLIGT: Som udgangspunkt afsendes varer ikke på fredage, da VINOMAN ikke kan garantere for varens opbevaring under korrekte forhold – i den tid, som transporten foregår. Derfor kan du risikere, at få besked om, at afsendelsen er udskudt. Dette ene og alene af hensyn til varen og til dig som kunde ! 

 

Fortrydelse & reklamation
Du har 14 dages fortrydelsesret, og hvis du fortryder et køb returnerer du blot varen til VINOMAN i original emballage, ubrugt og ubeskadiget. Herefter refunderer vi din betaling for varen. Refundering af betalingen sker normalt indenfor 3 dage efter vi har modtaget varen som beskrevet ovenfor.

Ved returnering indenfor fortrydelsesretten betaler du selv forsendelsesomkostninger.

Hvis ikke andet er oplyst har du 2 års reklamationsret på varer købt hos VINOMAN, jf. købeloven. Dog vil en reklamation ikke blive imødekommet, hvis der er tegn på forkert håndtering, opbevaring eller vinen er blevet “for gammel”.

Ved reklamation indenfor reklamationsperioden eller i tilfælde af at en vare undtagelsesvis er defekt eller mangelfuld ved modtagelse bedes du straks kontakte os pr. mail eller telefon. Ved fremsendelse af varen med reklamation /defekt/mangel skal du vedlægge kopi af faktura samt kort beskrivelse af fejl/mangel + evt. foto.

 

Fejlbehæftede flasker / “skæve flasker”
Det kan ske, at en flaske er defekt i form af “dårlig smag” eller defekt prop. Du skal sætte proppen i flasken – om muligt og under alle omstændigheder gemme både prop og flaske. Herpå skal der inden for rimelig tid reklameres skriftligt via mail – medsend gerne vedhæftet foto/ billede af  flaske og evt. prop og beskriv fejlen/manglen.

Herpå vil VINOMAN tage stilling til om flasken “fysisk” skal være VINOMAN i hænde eller reklamationen kan imødekommes uden at se flasken. Det er kunden der skal sørge for, at varen, som der reklameres over – tilgår VINOMAN.

Når VINOMAN har modtaget varen vil der indenfor 3-5 arbejdsdage blive givet besked pr- e-mail om hvorvidt varen bliver erstattet med ny vare eller om købsbeløbet refunderes.

Som udgangspunkt bytter VINOMAN med et smil – tilfredse kunder er de bedste, som findes !

 

Personlige oplysninger
Personlige oplysninger i forbindelse med købet videregives på ingen måde til tredjepart. Alle oplysninger du har afgivet opbevares forsvarligt i elektronisk format, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere.
I forbindelse med den elektroniske betaling lagres ingen konto eller kreditkort oplysninger. Al data-kommunikation i forbindelse med den elektroniske betaling sker via PBS betalingsserver. Denne data-kommunikation sker med størst mulige sikkerhed via en krybteret SSL-forbindelse efter forskrifter fra PBS.

Øvrige oplysninger som navn, adresse, telefon nr. og e-mail er nødvendige for at sende varen og kommunikere elektronisk med dig. Disse oplysninger gemmes som minimum i garantiperioden. Ligeledes sker der en registrering af den IP-adresse hvorfra bestillingen er gennemført. Denne registrering anvendes kun i tilfælde af falske bestillinger. Falske bestillinger eller forsøg på samme politianmeldes.

Sikkerhed ved online betaling
Når man betaler med sit kreditkort via internettet, kan man takket være dansk lovgivning vide sig sikker når man betaler via internettet. Der ligger nemlig et regelsæt til grund for elektroniske betalingsløsninger, som har til formål at opretholde størst mulige sikkerhed mod misbrug. Hvis du derfor opdager en betaling som er trukket fra din konto og du ikke kender til denne betaling, er det kortudstederens (pengeinstitut, finansieringsselskab o.lign.) pligt at tilbageføre beløbet til din konto. Kortudstederen må så bagefter kræve penge tilbage fra den butik, som har trukket beløbet.

Du kan læse mere om onlinekøb, betaling og sikkerhed på følgende sider:

PBS: www.betaling.dk
Forbrugerrådet: www.fbr.dk
Forbrugerrådet: www.forbrugersikkerhed.dk
Forbrugerstyrelsen: www.fs.dk
Forbrugerstyrelsens karakterbog: www.net-tjek.dk
Forbrugerinformation: www.fi.dk

 

Force Majeure m.m.:

Der tages forbehold med opdateringsfejl, udsolgte varer og lign.

MENU