Handels- og leveringsbetingelser

BETALING:
Betalingen for dine varer foregår ved, at klikke på Indkøbskurven. Nu vises indholdet af din indkøbskurv.

Før du kan fortsætte betaling skal du acceptere VINOMANS handelsbetingelser.

Det gør du ved at afkrydse/klikke på boksen.

Betaling er mulig via Dankort eller via Visa-branded Dankort og Bankoverførsel til  Sparekassen Kronjylland, Esbjerg Afd., kontonummer: 6684 – 14072926

MOBILEPAY  til VINOMAN Vinhandel via 56185

 

 

LEVERING:

BEMÆRK: Forsendelsesstørrelser 12 flasker eller 6 flasker. Andre antal – efter aftale.

Husk, at ved køb for mere end kr. 1500.-  SENDES FRAGTFRIT ellers opkræves fragt kr. 59.- ( FRAGTFRI levering gælder ikke RESTSALG og lign. )

Leveringstid 1 – 4 hverdage – afhængigt af mængden af pakke hos transportør må forventes.

Når pakken er afsendt vil vil du modtage anvisninger pr. opgivne mailadresse og opgivne mobilnummer, så du kan følge pakkens vej til dig.

Såfremt pakken ikke kan leveres til dig på anviste leveringsadresse – vil pakken blive overgivet til nærliggende posthus / pakkeshop, hvor du selv skal afhente pakken. Du vil modtage anvisninger pr. mail og SMS.  Pakken henligger i max. 14 dage i posthus/ pakkeshop. Hvis pakken sendes retur – bliver du afkrævet fragt.

 

Vine til AFHENTNINGSPRIS sendes som udgangspunkt ikke – Prisen gælder afhentet i butikken.

Ved køb af disse vine, kan forsendelse ske, mod fragttillæg kr. 110.- v/ 6 flasker og kr. 140.- v/12 flasker. Denne leveringsform – skal aftales særskilt via aftale med VINOMAN. Ved webordre – skrive evt. i tekstfelt om levering – at der ønskes forsendelse. Herpå bliver du kontaktet af VINOMAN via telefon eller via mail.

 

Der kan i webshoppen betales med:

Dankort, Visa-branded Dankort eller via bankoverførsel.

Når bestillingen er gennemført modtager du en e-mail med ordrebekræftelse.

For alle betalingsformer gælder, at alle informationer sendes krypteret. Og VINOMAN modtager ingen informationer om din konto, kortoplysninger eller lignende.

VINOMAN modtager udelukkende besked om at bestillingen er betalt.

 

Levering og leveringsomkostninger
Med mindre andet er oplyst, bliver varer normalt sendt inden for 3 arbejdsdage efter betaling er registreret. Forvent levering indenfor 1 – 4 hverdage.
Levering foregår normalt via pakkepost med PostNord eller GLS. VINOMAN sender en e-mail med besked om, at varen er afsendt og med Track & Trace oplysninger, samt hvornår du kan forvente at modtage den.
Hvis VINOMAN ikke kan overholde at ekspedere din bestilling indenfor de 3 arbejdsdage modtager du besked om dette pr. e-mail. Levering foregår kun i Danmark. Levering i udlandet – efter forudgående aftale / tilbud.

SÆRLIGT: Som udgangspunkt afsendes varer ikke på fredage, da VINOMAN ikke kan garantere for varens opbevaring under korrekte forhold – i den tid, som transporten foregår. Derfor kan du risikere, at få besked om, at afsendelsen er udskudt. Dette ene og alene af hensyn til varen og til dig som kunde ! 

 

 

Fortrydelse & reklamation: 

Fortrydelse: 
Du har  som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret – dog gælder dette ikke ved Levering af mad, drikke og andet til husholdningens løbende forbrug.

Imidlertid er VINOMAN altid åben for dialog, men vi tager ikke varer retur – uden en særlig vægtig grund.

Såfremt en fortrydelse imødekommes – betaler du selv forsendelsesomkostninger begge veje – altså levering og retur.

 

 

Reklamation:

VINOMAN giver ekstraordinært vores kunder reklamationsret imod f.eks., hvis varen har prop. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.

Opdager du en mangel, skal du reklamere til os inden rimelig tid. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader.

Ved reklamation indenfor reklamationsperioden eller i tilfælde af at en vare undtagelsesvis er defekt eller mangelfuld ved modtagelse bedes du straks kontakte os pr. mail eller telefon. Ved fremsendelse af varen med reklamation /defekt/mangel skal du vedlægge kopi af faktura samt kort beskrivelse af fejl/mangel + evt. foto.

Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem derfor din kvittering.

Vil du klage til os over en mangel, beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og det minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Send varen forsvarligt emballeret.

Når VINOMAN har modtaget varen vil der indenfor 3-5 arbejdsdage blive givet besked pr- e-mail om hvorvidt reklamationen imødekommes eller afvises.

 

Personlige oplysninger
Personlige oplysninger i forbindelse med købet videregives på ingen måde til tredjepart. Alle oplysninger du har afgivet opbevares forsvarligt i elektronisk format, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere.
I forbindelse med den elektroniske betaling lagres ingen konto eller kreditkort oplysninger. Al data-kommunikation i forbindelse med den elektroniske betaling sker via PBS betalingsserver. Denne data-kommunikation sker med størst mulige sikkerhed via en krybteret SSL-forbindelse efter forskrifter fra PBS.

Øvrige oplysninger som navn, adresse, telefon nr. og e-mail er nødvendige for at sende varen og kommunikere elektronisk med dig. Disse oplysninger gemmes som minimum i garantiperioden. Ligeledes sker der en registrering af den IP-adresse hvorfra bestillingen er gennemført. Denne registrering anvendes kun i tilfælde af falske bestillinger. Falske bestillinger eller forsøg på samme politianmeldes.

 

NYE persondataregler pr. 25/5-2018: 

Der henvises til ovenstående vedr. personlige oplysninger samt nedenstående:

Der indsamles IKKE data på kunderne, udover de data, som man opgiver ved eks.vis handel i webshoppen og tilmelding til nyhedsbrev.  Data fra webshoppen består maksimalt af: navn, adresse, telefonnummer og mailadresse. Vedr. nyhedsbrev, så står der det navn, som du har opgivet og en tilhørende mailadresse. Fakturaer for salg til kunder, med kundeoplysninger, opbevares såvel elektronisk, som på fysisk papir, i 5 år fra regnskabsåret er afsluttet – af hensyn til gældende regnskabsregler.
De ovenfor anførte data bliver ALDRIG videregivet, solgt eller på anden vis formidlet til 3. part. Eneste mulighed for, at data skal komme til 3. part er via kriminalitet – altså “indbrud” i det tilknyttede datalager til eks.vis hjemmesiden, som imidlertid er beskyttet på forskellig vis af sikkerhedsanordninger. Det format VINOMAN benytter til hjemmesiden er meget sikkert – modsat ældre platforme.
Du kan frit vælge, at afmelde nyhedsbrevet – herpå bliver dine data slettet. Data for køb hos VINOMAN kan også slettes – under hensyntagen til ovenstående om regnskabsregler.
DU KAN TRYGT HANDLE HOS VINOMAN.
Hvis ovennævnte giver anledning til spørgsmål – er du velkommen til at kontakte VINOMAN.

 

Sikkerhed ved online betaling
Når man betaler med sit kreditkort via internettet, kan man takket være dansk lovgivning vide sig sikker når man betaler via internettet. Der ligger nemlig et regelsæt til grund for elektroniske betalingsløsninger, som har til formål at opretholde størst mulige sikkerhed mod misbrug. Hvis du derfor opdager en betaling som er trukket fra din konto og du ikke kender til denne betaling, er det kortudstederens (pengeinstitut, finansieringsselskab o.lign.) pligt at tilbageføre beløbet til din konto. Kortudstederen må så bagefter kræve penge tilbage fra den butik, som har trukket beløbet.

Du kan læse mere om onlinekøb, betaling og sikkerhed på følgende sider:

PBS: www.betaling.dk
Forbrugerrådet: www.fbr.dk
Forbrugerrådet: www.forbrugersikkerhed.dk
Forbrugerstyrelsen: www.fs.dk
Forbrugerstyrelsens karakterbog: www.net-tjek.dk

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen: www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/forbrugerguides/fortrydelsesret-og-returret/

Forbrugerinformation: www.fi.dk

 

Force Majeure m.m.:

Der tages forbehold med opdateringsfejl, udsolgte varer og lign.

MENU

Er du over 18 år?

For at handle hos Vinoman.dk skal du være over 18 år.

eller